Schönes Wetter - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Gesela Ebbinge - WaarBenJij.nu Schönes Wetter - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Gesela Ebbinge - WaarBenJij.nu

Schönes Wetter

Door: Gesela

Blijf op de hoogte en volg Gesela

27 April 2011 | Zwitserland, Bern

Zoals in Nederland is het hier ook de laatste weken al super lekker weer. En daar heb ik lekker van genoten! Ik ga nog een weekje terug want het is al weer twee weken geleden dat ik een berichtje hierop heb gezet. Niet het paas weekend maar het weekend daar voor heb ik mijn eerste echt wandeling gemaakt samen met de Hollanders hier in Bern. Het was nog een hele klus om met z'n vieren een route uit te kiezen maar na twee uur hadden we ééntje gekozen. Want we wilden graag al in de bergen gaan wandelen maar dachten dat daar nog sneeuw zou liggen. Dus zijn we naar Emmental gaan. Dit is een streek van Zwitserland waar niet echt steden zijn en alleen maar heuvels. We zijn om 800 meter hoogte begonnen met wandelen en zijn een berg op gelopen van +1200 meter. Ondertussen goed van de rust en het uitzicht genoten. Want zover als je kan kijken zie je alleen maar heuvels! Onderweg ook veel koeien gezien met grote bellen om hun nek! Ik snap nu waarom de boeren in Nederland dat niet hebben. Het is namelijk een herrie als alle beesten bij elkaar staan. (Dan zou m'n vader doof worden in de melkstal) Maar het heeft wel wat! Het was een erg gezellige en mooie wandeling! We willen nog een keer maar dan echt de bergen in!

Ik zag een beetje tegen het weekend van Pasen op. Want iedereen op stage vroeg wat ik ging doen. En ik bleef alleen. Dat vonden ze allemaal heel erg. Want iedereen ging naar zijn/haar familie. Maar ik heb het overleefd!!
Vrijdag is hier een officiële vrije dag. En ben ik naar Lausanne gegaan. Dit is een stad dat aan het meer van Genève ligt. Ik wou hier graag naar het Olympisch museum. En hier ben ik ook naartoe gegaan, met een koptelefoon liepen er allerlei mensen over de hele wereld rond. En het was erg leuk veel dingen gezien. Na het museum ben ik naar het meer van Genève gelopen. Daar kwam ik een jonge tegen die mij vroeg een foto van hem te nemen. Ik greep gelijk de kans om hem ook te vragen een foto van mij te nemen met het meer van Genève. Hij vertelde mij dat ie ook alleen was en dat helemaal niet leuk vond en besloot met mij mee te gaan.. zonder het te vragen. Hij was erg aardig maar ik vond het toch ongemakkelijk. Hij zag er namelijk al wat ouder uit en kwam uit Algeria. Ja ik mag niet discrimineren. Maar ik was toch alleen en ik was blij dat hij na een uurtje zij dat hij naar huis ging. Hierna heb ik een plekje aan het meer gezocht en heb genoten van het uitzicht en een stuk in m'n boek gelezen. Het was een mooie stad en heb op internet gevonden dat er in Juni nog een Diamond league is van Atletiek dus ik ben nog van plan om een keer terug te gaan naar Lausanne. Verder heb ik het Paas weekend genoten van het weer! Heb ik een ronde gemaakt op mijn skates.. dat was nog niet zo eenvoudig met alle heuvels. En dan bedoel ik omlaag!! Dat gaat me dan toch hard!! Maar ik Leef nog!
Verder op stage gaat het goed! Ik ben deze week op een nieuw toestel begonnen hierop zijn de meeste patiënten vrouwen met borstkanker. Hier voor had ik alleen maar Mannen met prostaat kanker. Dus dat is weer een nieuwe uitdaging!
En vandaag ben ik naar Zürich geweest samen met 4 studenten uit Bern. Daar hadden we een uitleg en een demonstratie geregeld over de CyberKnife. Dit is een van de nieuwste manieren van bestralen. Het was erg leerzaam en interesant. Maar vooral heel gezellig met de 4 meiden. In de trein kletsen over patiënten en over de verschillen van studies in Bern en Nederland. En lekker gelachen en lol gehad!
Nu ben ik m'n koffertje aan het inpakken voor vrijdag want dan vlieg ik naar Nederland om Koninginne- nacht en nacht goed te gaan vieren! Ik blijf tot dinsdag in Nederland om me even weer op te laden voor de tweede helft van mijn stage!!
Jaa ik ben al weer op de helft!! De tijd gaat snel!

  • 27 April 2011 - 19:29

    Marije:

    jeeeej nog 2 nachtjes slapen en dan gaan we een beste borrel drinken!!
    tot vrijdag! en een goeie reis alvast! kus

  • 27 April 2011 - 19:31

    En Nog Een Keer :):

    wat een fantastische foto's trouwens! lijkt wel op de sound of music al die bergen ;)

  • 27 April 2011 - 19:47

    Gesela Ebbinge:

    Jaaa!! Dat gevoel had ik ook! Ik heb zelf het liedje gezongen!! Je kon heel ver kijken en je zag alleen maar bergen.. zo anders dan dat je in de stad bent! Tot vrijdag!

  • 27 April 2011 - 23:56

    Yvonne:

    Heehoi, leuk om je verhalen te lezen en wat een mooie foto's! Misschien kom ik je vrijdagnacht nog wel tegen in Groningen, daar ben jij vast ook wel te vinden dan? Goede reis in ieder geval! Liefs Yvonne

  • 28 April 2011 - 20:29

    Florien:

    Leuk verhaaltje Geseel!! En ook mooie foto's inderdaad, van de natuur moet je maar lekker genieten daar want zo mooi hebben we die hier in Nederland niet :) Geniet van je weekendje thuis!!!
    Kus florien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bern

Gesela

Actief sinds 16 Nov. 2010
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 20554

Voorgaande reizen:

17 Februari 2011 - 10 Juli 2011

Stage Bern

Landen bezocht: