Bern is nog geen Groningen - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Gesela Ebbinge - WaarBenJij.nu Bern is nog geen Groningen - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Gesela Ebbinge - WaarBenJij.nu

Bern is nog geen Groningen

Door: Gesela

Blijf op de hoogte en volg Gesela

10 April 2011 | Zwitserland, Bern

Hallo allemaal!

Weer een dikke week voorbij waarin ik weer wat heb beleefd. En vandaag doe ik het rustig aan. Dus vond ik het wel weer tijd voor een nieuw verhaaltje hier!

Vorige week is Peter hier gekomen. Ik had de vrijdag vrij genomen want hij kon donderdag avond al komen. Zodat we een extra lang weekend hadden. Het weer zat mee, Zon, Zon en Zon dus dat kon niet beter. Ik heb hem vrijdag de stad laten zien en we zijn met een berg tram de berg (Gurten) opgegaan. Dit was geen hoge berg. Maar je hebt er erg mooi uitzicht over de hele stad. Daar hebben we gepicknickt en genoten van het uitzicht. Er was ook een man die ik zo'n 70 jaar schatte en die heeft daar één uur met een vliegtuig gespeeld:P Zo'n elektrische voor in de lucht. Die avond hebben we ons lievelings lasagne gemaakt uit Nederland. Zaterdag zijn we naar Thun geweest. Daar wilde ik al heel graag een keer naar toe. Thun licht aan een meer. Al het water vanuit de bergen komt hier in terecht. En je hebt er een heel mooi uitzicht. 's avonds wilden we nog even de stad in gaan. Maar dat viel toch een beetje tegen Bern is namelijk geen Groningen, er zijn niet echt kroegjes en heel veel mensen hangen op straat. Ik vind het uitgaan zelf ook nog niet zo leuk. Er gaat niets boven Groningen! Zondag lekker rustig gedaan in de zon..

En Maandag ochtend moest er weer afscheid genomen worden.. En het regende pijpenstelen, dat maakt het afscheid niet leuker. Maar het was een super tof weekend dus kon ik met frisse moed weer aan het werk!
Verder was ik deze week niet zo fit. Ik denk door het afscheid in de regen ben ik nu heel erg verkouden. Ik zou Femke helpen met verhuizen. Maar ik heb niet zo goed kunnen helpen.

Vrijdag lag er een verrassing in de briefen bus. Een brief van Opa! Ik had die week al enveloppen gekocht om ook een brief te schrijven. Dus ik vond het wel heel leuk om al van hem een brief te krijgen.

Zaterdag ben ik met 6 studenten naar Fribourg geweest. We hadden afgesproken dat iedereen z'n eigen lunch zou mee brengen. Die hebben we uiteindelijk opgegeten na 368 traptreden op de St. Niklaus Katedraal. Het was een erg gezellige dag met super mooi weer! Ik was wel kapot van trappen en dat was iedereen dus 's avonds mar lekker vroeg gaan slapen.

Vandaag is het nog mooi weer en ik heb gehoord van een patiënt dat het komende week weer koud wordt dus ik moet er nog even van gaan genieten. Dus ik verhuis nu naar de Zon want die is gearriveerd op mijn Balkon!! Doeg!

  • 10 April 2011 - 15:58

    Sabine:

    Wauuuwww, Bern is mooi! Ook genoeg leuke dingen te doen daar :) Is er nog een kansje voor wintersport of is het daar al te warm voor?

    Liefs!

  • 10 April 2011 - 16:47

    Ingrid:

    Heeeeee weer een nieuw verhaal :D Leuk verhaal en ook leuke foto's! Super mooi daar! :D ik wil ook de bergen ziennnn :P

    succes weer deze week!! xxxxxxxxxx

  • 10 April 2011 - 17:26

    Gesela:

    Sabine, ik wou dit weekend nog gaan snowboarden maar het was zo warm dat ik liever in de zon wou gaan zitten. Je kan nog wel wintersporten maar dan moet je naar de hogere bergen gaan. En de sneeuw is niet meer super goed. maar misschien ga ik nog een keertje!! Ik wil wel!!

  • 10 April 2011 - 18:24

    Rozanne:

    Hee,

    leuk weer een verhaaltje van je te lezen!!
    Wij hebben vandaag ook genoten van de zon. Heerlijk weertje hier.

    Hopelijk heb jij ook lekker genoten van de zon op het balkon.

    Liefs uit Vaassen
    Kusje van Hugo.

  • 10 April 2011 - 20:00

    Florien:

    Geseeltje! Wat leuk dat je je zoveel leuke dingetjes te doen hebt! En heerlijk van het zonnetje genieten, konden wij dit weekend ook doen hmmm heel fijn!! Veel succes weer met je nieuwe stageweek, je bent alweer bijna op de helft ;)
    Liefs xx

  • 12 April 2011 - 10:18

    Harmen:

    Leuke verhalen Gesela!
    Ik ben jaloers op die keuzes: Snowboarden of zonnen (of allebei), hier blijft het alleen bij zonnen ;-)

    Groetjes
    Harmen

  • 13 April 2011 - 07:53

    Roy:

    Leuk verhaal!

  • 16 April 2011 - 15:27

    Ingrid:

    Hee Gesela!! Wat leuk dat het goed daar in het verre Zwitserland! Geniet maar van de prachtige omgeving daar. Leuke foto's hoor!!
    Groeten vanuit het ziekenhuis in Assen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bern

Gesela

Actief sinds 16 Nov. 2010
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 20555

Voorgaande reizen:

17 Februari 2011 - 10 Juli 2011

Stage Bern

Landen bezocht: