Zwitserland, Werken en ontspannen! - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Gesela Ebbinge - WaarBenJij.nu Zwitserland, Werken en ontspannen! - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Gesela Ebbinge - WaarBenJij.nu

Zwitserland, Werken en ontspannen!

Door: Gesela

Blijf op de hoogte en volg Gesela

30 Maart 2011 | Zwitserland, Bern

He is al weer een week geleden na mijn laatste verslag. Dus ik schrijf een nieuwe, ik hoop dat ik jullie nog niet loop te vervelen met mijn reisverslagen. Maar ik vind het wel leuk om te schrijven en voor na mijn avontuur heb ik een verslag van de 20 weken stage in Bern.

De laatste week heb ik eigenlijk niet zo veel beleefd. Werken Werken Werken. En dit brak me vorige week ook wel op. Het was en is een beetje een gaos op het werk omdat één machine van de 3 er soms zomaar mee stopt en we dan met een probleem zitten dat alle patiënten op twee machines moeten worden bestraald. En door de gaos ik dan niet goed mee krijg wat er aan de hand is en wat ik moet doen. Dat is niet altijd leuk. Zo ook gisteren (dinsdag) hield de machine er weer eens mee op. Ik kon niets doen op stage verder, want iedereen liep te stressen. Hebben ze me naar huis gestuurd. Dit vond ik totaal niet erg wand nu kon ik lekker in de zon om mijn balkon zitten. En ik moest natuurlijk wel met mijn stage verslag bezig. Moest nog wel een beetje werk!
Het was gisteren ook mijn moeders verjaardag dus kon ik ook nog skypen met m'n moeder, opa&oma en de rest van de famillie. Super leuk!!

Maar nog even terug op het werken werken werken.. Het is wel veel. maar het is hier heel normaal op lange dagen te maken. De kinderen op de basischool gaan ook van half 8 tot 5 uur naar school. En als ik 's ochtends weg ga zijn de bussen om 7 uur ook al prop vol. Heel anders dus

Gisteravond hebben we de verjaardag gevierd van één collega op mijn afdeling zij komt ook uit NL en ze was gisteren ook jarig. We hebben op het balkon in de zon met z'n 4en ge-kaasfondue(d/t). En daarna zijn we daar Westside gegaan. Dit is een groot overdekt winkel centrum waar ook een zwembad is met vet gaave glijbanen! Hier hebben we ook dus prima vermaakt. En als een klein kind rond gerent. Wat natuurlijk niet mag in een zwembad. Dus werden we daar op aan gesproken. Was een super gezellig avond.

Verder gaat het hier goed op stage gaat het steeds weer beter. Ben alleen deze week op een nieuwe machine begonnen dus dat is even wennen nieuwe patiënten en nieuwe instelling. Met de taal gaat het ook goed! Af en toe weet ik woorden niet maar dan gok ik gewoon wat, en dan is het soms goed!! Fijn!

Ik heb verder eigenlijk niet zo veel te vertellen. Het is hier ook super mooi weer, maar dat is het volgens mij ook in NL. En wast in Zuid-Afrika en in Engeland milou???

Morgen komt Peter! Dus dan ga heb dit weekend de stad laten zien en leuke dingen doen!

Groetjes!!

  • 30 Maart 2011 - 20:41

    Florien:

    Geseeltje! Leuk hoor weer een verslagje, mij verveel je er zeker niet mee ;)! Superleuk dat Peter komt, veel plezier samen!!! Dat weekend van 12 juni met de meiden gaat waarschijnlijk door dus zet dat ook alvast maar in je agenda :D!! Heb net samen met Jolien gegeten (eindelijk), dus dat was wel weer ff gezellig! Hopelijk tot dan en veel succes nog deze week!! Xxxxx

  • 30 Maart 2011 - 21:23

    Rozanne:

    Leuk om weer wat van je te lezen.
    Veel plezier van het weekend met Peter!!

    Liefs Rozanne.

  • 31 Maart 2011 - 05:53

    Jolien Bloem:

    AAh...super leuk gesela!
    ben jaloers op het mooie weer...hier wordt het wel steeds mooier en mooier, met zaterdag wrs 23 graden en zon...dus daar leef ik naar toe ;)

    Zeker lange dagen! heb ik het hier nog best lekker :D zal niet meer klagen :D

    Mooi om te horen dat je je plekje hebt gevonden!
    Binnenkort maar weer es skypen?
    veel plezier met Peter!!

    Liefs

  • 31 Maart 2011 - 09:53

    Mama:

    Hoi toppertje

    Heel leuk om weer te lezen maar om je te zien en/of te horen via skype vind ik erg leuk. We zijn trots op je dat je het allemaal maar doet.
    Ik heb net Peter uit gezwaait hij is op weg naar je toe, veel plezier dit weekend en tot skyp.

    Liefs van ons allemaal xxxxx

  • 31 Maart 2011 - 14:52

    Gesela:

    Heee!
    Geen idee of mensen die lezen. Maar tof dat jullie (Florien en de rest!!) langs komen in juni kijk ik nu al naar uit! Misschien kunnen we dan al zwemmen in de Aare!! Dat is de rivier die door de stad loopt!!
    En ik wil zeker skypen met iedereen. Het beste is als we en dag afspreken!! Dus iedereen tot snel!! XX

  • 03 April 2011 - 20:52

    Hester:

    Hee hoi,

    Het bevalt je goed dus, nou super!!
    Zo blijven we mooi op de hoogte, langs komen zit ervoor ons niet in denk ik.
    Heel veel plezier nog en groeten vanuit Grolloo!!!

    Manon & Janine, Hilko, Hester

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bern

Gesela

Actief sinds 16 Nov. 2010
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 20561

Voorgaande reizen:

17 Februari 2011 - 10 Juli 2011

Stage Bern

Landen bezocht: