Groetjes uit Bern! - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Gesela Ebbinge - WaarBenJij.nu Groetjes uit Bern! - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Gesela Ebbinge - WaarBenJij.nu

Groetjes uit Bern!

Door: Gesela

Blijf op de hoogte en volg Gesela

18 Mei 2011 | Zwitserland, Bern

Het wordt wel weer eens tijd dat ik hier een berichtje op ga schrijven. De laatste keer was namelijk de week voordat ik weg ging naar Nederland! Dat weekend heb ik even goed Koninginnedag gevierd! En het vliegen, dat vond ik wel heel erg spannend en dan ook nog alleen! Gelukkig had ik een plekje bij het raam gevonden zodat ik ook nog wat kon zien! Het duurde niet zo lang. En toen ik op Schiphol was stond Peter op mij te wachten. Toch wel heel erg gek om door zo'n deur te lopen en te 'zou hij er wel zijn'! Toen snel naar huis gereden en een snelle hap gegeten bij m'n ouders en op weg naar Groningen waar ik hoopte iedereen te zien.. maar iedereen kon niet sms'en.. dus het feest ging niet door! Toch heb ik een leuke avond gehad met Marije en later met Peter. Zaterdag feest gevierd op het museumplein en de zon!
Het was een super weekend om weer even in Nederland te zijn. Had m'n famillie weer gezien en had het gevoel niet zijn weg geweest! Maar ik moest nog weer terug! Dinsdag avond ging ik weer met het vliegtuig terug naar Bern.. op een vliegveld is afscheid nemen toch wat zwaarder dan ergens anders! Maar één maar terug in Bern had ik weer goede energie om er nog 10 weken tegen aan te gaan!

Op stage gaat het goed! Ze zijn nog steeds tevreden. Deze week ben ik begonnen op de simulator. Hier komen patiënt één maal voor dat de bestralingen beginnen en wordt het veld aan getekend wat wordt bestraald dit moeten we allemaal controleren met beelden die we maken. Weer een nieuwe uitdaging!

Ik heb ook nog wat leuke dingen gedaan de laatste paar weken die ik jullie wel wil vertellen! Ik ben samen met de studentenvereniging één dag op chocolade tour geweest. We zijn naar een chocolade fabriek geweest waar me uiteraard mochten proeven!! Wat vervelend.... En daarna nog naar een kasteel maar dat is natuurlijk lang niet zo leuk als een chocolade fabriek! Maar het was een gezellige dag in het engels! Dat is wel zwaar de hele week Duits praten en dan in het weekend ook nog Engels dan gaat het bij mij soms door elkaar!! Maar daar kunnen ze dan wel weer om lachen!

Ook heb ik nog een groot personeelsfeest gehad van het ziekenhuis. Ik was het helemaal vergeten toen de mensen op stage het zijden. Hup gelijk na het werk heen. Iedereen was zich aan het optutten en daar stond ik in m'n gewone klofje! Lekker gegeten en er werd flink gedanst!! Maar het waren niet de Zwitsers die dansten.. het ziekenhuis kent 54 verschillende nationaliteiten dus het was een leuk feest!

Verder heb ik de laatste zaterdag (14 mei) mee gedaan aan de Grand Prix van Bern. Dit is een soort 4 mijl van Bern! 28 duizend mensen deden mee voor de 4,7 of 16, nog wat kilometer. 16 kilometer leek me wat te ver. Dus ik heb de 4,7 km gelopen. Het is een ervaring om met zoveel mensen te lopen 'in de stromende regen'. De hele week wat het mooi weer en 1 minuut voor de start begint het te regenen. Ik liep in een shirt van het ziekenhuis, ik kon me zo opgeven en na een groepsfoto konden we van start. Het ging goed tot de laatste kilometer. de één na laatste kilometer was omhoog omhoog en dat ging goed maar toen stond de man met de hamer aan de top! Ik heb hem uitgelopen en het was leuke ervaring!

De laatste paar dagen voelde ik me niet zo fit. Ik had last van mijn rug en ik was erg vermoeid.. Dus heb even twee dagen rustig aan gedaan. Soms moet dat even. Maar nu gaat het weer helemaal goed!
Over twee weken komen m'n ouders, Han en José langs en dat weekend daarna Vriendinnetjes! Ik kijk er al naar uit om leuke dingen met ze te gaan doen!

Tot snel allemaal, nog maar 1,5 maand en dan zit het er al weer op!!

Liefs

  • 18 Mei 2011 - 19:31

    Rozanne:

    Hee Gesela,

    leuk weer een berichtje van je te lezen.

    Succes nog met de laatste loodjes. En veel plezier over een paar weken met je bezoek.

    Liefs uit Vaassen.

  • 18 Mei 2011 - 20:16

    Daniëlle:

    schattie!
    Je bent een toppertje!
    Leuk dat je even lekker wat hebt kunnen feesten, nu weer met volle moed er tegenaan!!
    XX

  • 22 Mei 2011 - 08:49

    Tineke:

    Hoi Gesela,
    wat leuk dat je even weer flink heb kunnen feesten, dat kunnen wij Nederlanders wel he.
    Misschien moet je die Zwitsers het ook maar leren, als het nog lukt deze laatste 1 1/2 maand.
    Ik ben net terug uit Rome, was een weekje met tante Grietje daar. Het was een erg mooie reis, we hebben veel gezien, voornamelijk kerken, kerken en kerken maar ook de paus!!. Op woensdag kunnen mensen bij hem op audientie, het halve plein zit en staat dan vol mensen, en hij spreekt ze toe, we kwamen daar met de bustour langs en zagen hem op grote tv schemen en hoorden hem. Rome is een oude stad met heel veel mooie oude gebouwen, maar ook een vieze stad, heel anders dan vorig jaar in Barcelona. Het was mooi om deze stad een keer te bezichtigen. We hadden ook prachtig weer. Nu wacht dinsdag de plicht weer om te werken in het WZA. Nu weer geld verdienen voor de volgende reis, misschien dan naar Wenen. Gesela ik wens je nog veel succes op stage en veel plezier met je ouders, Han en Jose en daarna je vriendinnen en Linda komt toch ook nog?. Groetjes uit Assen, "tanti"Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bern

Gesela

Actief sinds 16 Nov. 2010
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 20556

Voorgaande reizen:

17 Februari 2011 - 10 Juli 2011

Stage Bern

Landen bezocht: