De tijd gaat snel! - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Gesela Ebbinge - WaarBenJij.nu De tijd gaat snel! - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Gesela Ebbinge - WaarBenJij.nu

De tijd gaat snel!

Door: Gesela

Blijf op de hoogte en volg Gesela

08 Juni 2011 | Zwitserland, Bern

Hallo allemaal!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier weer wat heb opgeschreven. Maar de tijd gaat ook zo snel als je leuke dingen doet!

Vlak na het vorige verslag had Peter besloten om naar Bern te komen! Hij moest eigenlijk leren voor zijn tentamens en ik moest gewoon naar stage. Maar toch is hij gekomen! Dinsdags heb ik hem opgehaald uit Genève en ik ben de volgende dag naar stage gegaan en Peter naar de universiteitsbibliotheek hier in Bern! Die maar 300 meter lopen is van m'n huis!! Gezellig de hele dag druk bezig en 's avonds gingen we wat leuks doen! Zaterdag moest hij wel weer naar NL. We gingen al op tijd naar Genève om daar ook nog de stad te bekijken maar het is wel gek, want je zit eigenlijk te wachten tot wanneer het vliegtuig vertrekt. En Peter en ik zijn niet zulke goede toeristen! We hebben alles snel gezien! Maar ik vond het super dat hij spontaan naar mij toe kwam!

Op stage zit ik nu op de Planning. Hier leer ik hoe de bestralingsplannen worden gemaakt voor de patiënten met kanker. Ik vind dit wel erg leuk om te doen! Het gaat ook goed, dus ben ik al zelf aan het plannen wat later natuurlijk wel gecontroleerd wordt!! Tussen door zoek ik af en toe nog tijd voor mijn stage verslag. Ik wil het allemaal deze maand afmaken, zodat ik er klaar mee ben!

Gisteren was mijn verjaardag! En dat is toch wel gek zo in het buitenland! Ik had muffins gebakken in Nederlandse vlag papiertjes met slagroom en aardbeien. Die vielen wel in de smaak op de afdeling! Vorige weekend heb ik m'n verjaardag ook al een beetje gevierd! Want mijn ouders, Jose en Han die kwamen naar Bern toe! M'n vader zag het absolut niet zitten om bij mij in Bern te slapen. Dus heb ik een huisje in de Bergen gevonden! Erg mooi was het daar! Het was een boerderij en m'n vader en Han die konden er maar geen genoeg van krijgen, hoe anders het wel niet gaat dan in Nederland. Boeren krijgen in Zwitserland subsidie als ze boer zijn. Ze krijgen geld per koe, per grote land dat ze hebben en per hoe steil het gaat! Jaar want de weilanden zijn daar niet vlak. Overal koeien met grote bellen! Wat een mooi geluid! We hebben ook veel gewandeld! Zondag een lange wandeling naar boven gemaakt, begonnen op 1400 meter en naar 1900 meter gelopen! In een ski gebied, waar we naar een meer liepen. Eerst door een kloof en toen kwamen we bij het meer. Het leek net of je aan het einde van de wereld was. Niemand zag je, hoorde je. Erg mooi!!
Het was een super fijn weekend!! Nu zullen jullie denken en Linda dan?? Zij komt 29 juni naar mij! We gaan samen naar de Diamond league wedstrijd in Lausanne. Een grote atletiek wedstrijd met veel toppers van de hele wereld!

Wat ook nog grappig is om te vertellen. (begin ik eerst met iets minder grappigs) Ik ben mijn identiteitskaart verloren maar nu wacht ik al twee weken op mijn paspoort. Belde ik gister er naar toe en moest ik mijn geboorte datum zeggen. Dus ik zeg 7-6-1991. Zegt de vrouw. Gefeliciteerd! Ik begreep haar niet. 'huh? waarom' Het is uw verjaardag!!! Oeps!

Ik wil iedereen bedanken die een kaartje naar me heeft gestuurd! Super leuk! sommige zijn zelfs te groot om op te hangen aan een magneetje! Maar ze hebben allemaal een mooi plekje gekregen!! Super leuk, ben ik toch nog niet vergeten in Nederland!

Vrijdag komen Jolien, Florien en Ingrid, naar Bern!! Ben benieuwd wat ze van de stad vinden! Maar het belangrijkste we gaan leuke dingen doen!! Ik wil met ze gaan bootje varen op de Aare als het weer mee zit!

Verder heb ik eigenlijk niet zo veel meer te schrijven! Het gaat goed hier, het einde is bijna in zit! Dus ik doe nog even m'n best om van Zwitserland te gaan genieten!! Dan zie ik jullie allemaal snel weer!!

Groetjes Gesela

  • 08 Juni 2011 - 20:01

    Trijnie:

    Hoi hoi,

    hebben net je foto´s bekeken erg mooi.
    Geniet nog van de tijd die je hebt.

    gr. Trijnie en Freek

  • 08 Juni 2011 - 20:01

    Trijnie:

    Hoi hoi,

    hebben net je foto´s bekeken erg mooi.
    Geniet nog van de tijd die je hebt.

    gr. Trijnie en Freek

  • 08 Juni 2011 - 21:15

    Marije:

    heey meis!
    leuk verhaal heb je weer geschreven :) Gaaf zeg dat je al helemaal zelfstandig die plannen mag schrijven (ondanks dat ze dan nog wel gecontroleerd worden..) geeft wel een zelfverzekerd gevoel denk ik :)

    aan de foto's te zien hebben jullie een leuke tijd gehad. wat een mooi uitzicht bij dat meer zeg! JALOERSSSSS! en die laatste foto he.. is dat typisch zwitsers eten? ;) hahaha

    leuk vooruitzicht dat je vriendinnetjes langs komen. kun je je verjaardag ff goed vieren!

    nou hier niet zo veel bijzonders mee gemaakt. ga morgen naar een banenbeurs in groningen. eens kijken of ze me daar nog wat te bieden hebben. zou fijn zijn :)

    nou ik ga slapen, dus weltrusten en we contacten!
    liefs, xxx

  • 09 Juni 2011 - 19:07

    Rozanne:

    hoi Gesela,

    leuk weer wat van je te lezen.
    Leuk dat je niet vergeten bent met je verjaardag.
    Opa vond het afgelopen vrijdag leuk een brief van je te ontvangen op zijn verjaardag.
    Succes nog met het laatste stukje van je stage.

    Liefs van ons,
    kusje van Hugo.

  • 11 Juni 2011 - 09:59

    Tineke:

    hoi Gesela,
    als je dit leest zul je wel even bijkomen van het weekend met je vriendinnen, hopelijk hebben jullie het leuk gehad. Kunnen die Zwitsers nu ook feesten net als de Groningers?? ha ha ha

    Ik moet werken met de pinksteren in het WZA, het is nu rustig, veel dames met de baby naar huis, leuk voor ze zo in het weekend. Hebben wij ws ook een rustig weekend. Het is redelijk weer op het moment, maar het zal de komende dagen wat wisselvallig zijn.
    ik wens je nog veel succes op stage de laatste loodjes en verheugen op de komst van Linda natuurlijk.
    groeten, liefs Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bern

Gesela

Actief sinds 16 Nov. 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 20534

Voorgaande reizen:

17 Februari 2011 - 10 Juli 2011

Stage Bern

Landen bezocht: