Mijn weekje in Bern - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Gesela Ebbinge - WaarBenJij.nu Mijn weekje in Bern - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Gesela Ebbinge - WaarBenJij.nu

Mijn weekje in Bern

Door: Gesela

Blijf op de hoogte en volg Gesela

09 Maart 2011 | Zwitserland, Bern

Hallo Allemaal!

Leuk dat jullie allemaal weer lezen! Het gaat goed hier in Bern. Begin al aardig te wennen aan het Zwitserse leven hier! Mis wel dingen hoor uit Nederland. Zoals het brood is hier na een dag zo hard dat het niet meer te eten is maar een honkbalknuppel:P.
Verder gaat het op stage goed! In de eerste twee weken had ik nog veel moeite met de taal. Ik wou liever geen fouten maken. Maar heb het hier tijdens de eerste beoordeling over gehad. En ze zijden dat ik daar niet bang voor moest zijn, na dit gesprek ging het eigenlijk al een stuk beter en merk ik bij mij zelf al verbetering! Vorige week heb ik verder door de week's niet zo veel gedaan. 'S avonds doe ik het rustig aan. Skype ik met wat mensen en ben in ondertussen al bij seizoen 4 van de co-assistent. Ja ik ben maar weer van voor af aan begonnen.

Het weekend had ik vrij en heb ik er op uit gegaan. Bern staat bekent om zijn Beren. En deze wilde ik wel eens gaan zien. Er is hier een bären park, met 4 beren. Die je kan bekijken. A.s. donderdag (morgen) begint het carnaval en dat betekend hier dat de Beren worden bevrijd! Ik heb geen idee in hoeverre dat waar is. Maar dat ga ik dus morgen beleven!!
Verder ben ik toen door gelopen naar de Rosegarden! Dit is een soort tuin op een berg. Met een smal paadje naar boven kan je er komen en van hier af heb je een super mooi uitzicht over de stad! De zon scheen, maar het was mistig. Dus ik moet nog een keer heen voor een mooie foto van de stad!

Die zaterdag avond hadden we afgesproken met 10 internationale studenten om samen wat te gaan eten. Een aantal mensen zouden wat koken wat uit hun land afkomstig was! Het was er gezellig. Ik heb de Pasta uit Italië gehad, een echte Spaanse omelet, en Turkse pasteitjes. Erg lekker allemaal en gezellig! Ik ben nog aan het denken wat ik voor hun moet gaan maken! gehakt ballen? Stamppot boerenkool, of pannenkoeken..? Ik heb nog even om er over na te denken.

Zondag ben ik voor het eerste wezen snowboarden in der Schweiz! Samen met 2 Nederlandse meiden die in het ziekenhuis werken en een Zwitserse collega. Zij zijn ervaren skiërs. En ik nog niet zo'n goede snowboarden, dus het was pittig. Maar een erg leuke dag! Het weer was super veel zon en daar wordt ik blij van!

Deze week ben ik weer aan het werk, gaat goed en ik leer steeds meer! Morgen begint het carnaval hier. Ik ben benieuwd. Al ga ik dat niet het hele weekend mee maken. Want ik vertrek vrijdag avond met de Internationale studenten naar Fiesch om daar een weekend te gaan wintersporten!! Zin in want ik hoor dat het weer mooi weer wordt!

Hoop dat jullie het daar nog een beetje uit houden in NL!

Groetjes!!!



  • 09 Maart 2011 - 21:09

    Ingrid:

    Leuk geseeltjeeee ! klinkt goed allemaal! Je vermaakt je dus wel :D Veel plezier dit weekend dan!! xxxxx

  • 10 Maart 2011 - 06:29

    Trijnie En Freek:

    Hallo Gesela,

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.

    Veel succes verder nog en veel plezier met de wintersport maar dat zal wel lukken.

    t. Trijnie en o. Freek

  • 10 Maart 2011 - 15:07

    Linda:

    Jeetje jij beleeft leuke dingen!!!
    Bedankt voor je kaartje!! super leuk!
    Ik ga er zeker van genieten!!!!!!
    Jij veel plezier dit weekend!

    xx

  • 10 Maart 2011 - 20:56

    Rozanne:

    Hee Gesela,

    leuk wat van je te lezen.
    Ik ben een beetje jaloers op je.......
    Geniet ervan.

    Liefs.
    XXX Rozanne.

  • 10 Maart 2011 - 21:10

    Gesela:

    Leuk dat jullie het lezen!! Heb het hier naar me zin! Maar mis soms ook wel NL. Famillie en m'n vriendje! Maar ik leer hier ook zo veel!!

    XX

  • 11 Maart 2011 - 08:22

    Florien:

    Hee Geseel!
    Leuk verhaaltje weer! Allemaal leuke dingetjes op de planning! Vanmiddag weer lekker op je board, geniet er van en veel plezier! En de lat niet te hoog leggen voor jezelf op stage he ;) het is natuurlijk heel normaal dat je even moet wennen aan de taal!
    Grüße von deine Hausgenoße aus Groningen :D

  • 11 Maart 2011 - 10:38

    Marije:

    hey meid!
    goed te lezen dat je steeds meer je draai vindt daar! veel plezier in de sneeuw! tot je volgende verhaal!
    liefs uut ass'n
    xx

  • 12 Maart 2011 - 10:31

    Wilma Kruit:

    Hé lieve Gesela,
    Meid wat vind ik dat weer knap van je alleen in Zwitserland en zo ver weg!
    Gelukkig voel je je niet alleen meer tenminste als ik jouw reisverhalen zo lees. ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt nu, het ga je goed en heel veel geluk daar. Ik volg je wel via de reisverslagen, dikke knuffel Wilma

  • 19 Maart 2011 - 13:50

    Simone Lindenhovius:

    Heej Gesela,
    erg leuk om je reis verslagen te lezen. Ik ben ook stagere in Zwitserland (Munchenbuchsee niet zo ver weg van Bern) en ik loop tegen de zelfde dingen aan die jij ook beschrijft maar jij hebt zo te lezen al wat vrienden buiten je stage gevonden. Ik vind dat nog erg moeilijk, ik was dinsdag gaan kijken of ik misschien kon mee doen met sporten wat vanuit de Uni was georganiseerd maar omdat ik eigenlijk niet echt een relatie heb met de Uni of hogeschool hier in Bern mag ik er niet in dus ben ik maar weer naar huis gegaan. Jij hebt het erover dat je je hebt aangesloten bij een studentenvereniging kun je me daar misschien iets meer over vertellen? misschien kunnen we een keer afspreken om een beetje te vertellen wat we hier allemaal doen? Ik heb namelijk echt het gevoel dat ik onder een steen leef nu al meer dan een maand lang op zich vind ik het nog niet zo erg maar ik wil er graag onderuit komen, heb al wel dingen in mijn eentje ondernomen maar dat is lang zo leuk niet als je het niet kunt delen. Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bern

Gesela

Actief sinds 16 Nov. 2010
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 20543

Voorgaande reizen:

17 Februari 2011 - 10 Juli 2011

Stage Bern

Landen bezocht: